Pengikut

Mengenai Saya

Foto saya
Puncak Alam, Selangor, Malaysia
Waktu adalah pedang, jika kamu bisa menggunakan dengan baik, maka pasti akan membawa untung, tapi jika kau menggunakan dengan buruk, pasti dia akan membunuhmu.

Ahad, 14 Ogos 2011

HAI-O Apa Kata Mereka Yang Join ?


Baru-baru ini saya ada melihat iklan di TV mengenai Hai-O kemudian saya cuba search di internet dan terbaca komen dari orang yang telah join :

aku just nak inform aku da terkena dgn HAI-O mcm janji diorang tabur.memang da masuk iklan tv.tp kena pikir gak yg masuk iklan tu ntah org yg da berapa tahun buat pun aku x tau..aku bukan nak kondem HAI-O..sbb aku da kena aku kena gak bgtau korang..20 ribu bukan sikit.bdk2 hai-o ni akan cube sedaya upaya utk tarik korang smpi korang join..pastu dorang kaut untung dari duit korang..diorang pancing korang dgn kete mewah dorang(no plat 369).skang ni da dekat 2 tahun aku buat smua aku cite x nak join sbb diorang lebih tau nilai 20 ribu tu mcm ne..ni smua silap aku lg elok kalu 20 ribu tu aku wat beli umah dulu..wat duit kawin ke.tp aku mudah sgt pervaya kat org.skang ni upline aku pun wat x tau je..dia tgk aku x da prospek dia biarkan aku je terumbang- ambing.aku cite ni pengalaman aku just nak kongsi ngan korang.aku x nak korang jd mcm aku..biar la aku wat amal mcm ni bgtau kat korang drp menipu org… .mmg mampu pakai kete mewah la mcm2 lg tp tu semua duit org bawah… org atas dok senang je goyang kaki..whatever korang renungkan la..sebelum memulakan sesuatu buat research dulu.jgn main terjah je nanti makn diri… HAI-O la yg sbbkan aku berutang dgn bank..silap aku… silap aku smua ni..terlalu mudah percaya dgn kate2 bdk HAI-O(369).bnyk lg cr nak cari wit… ALLAH yg bg kite rezeki bkn HAI-O… ..ni aku nag g tau bdk2 ni mcm2 HAI-O ni mcm2 cara nak perdayakan org ngan cek2 duit diorang(padahal bdk2 HAI-O ni edit cek2 diorang gunakan photoshop kalu nak kaya mcm2 cara cari utk tipu)..ni cerita bkn aku reka tp mmg btl2 jd kat aku..aku cerita ni LILLAHITAALA..smuanye kat tgn korang pikir2 kan la.memang bdk2 HAI-O(369) niI da dilatih utk menarik korang join HAI-O..menggoda kite utk join HAI-O dgn pelbagai cara.korang hati2 la bila nak join (MLM) ni..aku bukan nak racun tp korang renung la sendiri.sbb aku da TERKENA ngan HAI-O ni..

6 ulasan:

  1. saya tak bersetuju langsung dengan orang2 kita ni...klu buat lon beli kereta renovate umah, tukar kereta itu ini tidak membazir pulak katanya..tapi bila buat lon buat mlm tipu pulak katanya..padahal jika kita fikir betul2 setakat nilai 20 k tu x der banyak pun sekarang ni....berbanding klu nak buka kedai runcit 100k pun blm tentu pun cukup atau pulang modal....jangan kata buat mlm ni makan hasil orang bawah..arang atas pun klu x buat kerja x der pun income nye...kena buat baru tahu jangan setakat buat tapi x der ilmu x beramal x der mentor ...x istiqamah..nawaitu tak betul jangan harap allah akan membantu kita....so jangan biarkan kebodohan kita merosakkan impian dan matlamat hidup orang lain...sbb org yg berfikiran rendah hanya mencari kesalahan orang...tapi x nak membetulkan kekurangan diri sendiri(ilmu)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yesssssssss 100% setuju.....

      Padam
    2. try and read guidelines about MLM from JAKIM.
      Make comparison with this HAi O or other MLM with the guidelines.
      Majority MLM in Malaysia does not comply with the guideline. So, not qualified for "MLM halal".

      Padam
  2. Thanks for one's marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you could be a great author.I will ensure that I bookmark your blog and will often come back at some point. I want to encourage yourself to continue your great job, have a nice afternoon!

    Feel free to surf to my weblog ... corporate clothing Johannesburg

    BalasPadam
  3. Beli keta, beli rumah buat loan ada gak hasil dan asetnya bahlol! Kalau buat mlm buat loan kalau rugi apa yang tinggal? Bulu bontot kau pon kalau boleh jual kira nasib baik la. Bangang punya pengomen mlm tegar ni

    BalasPadam
  4. mohon beliau tampil:

    Tanpa Nama5 April 2012 7:37 PTG

    adakah anda mempunyai ferarri sekarang? atau ada saga FLX saja...
    sila tunjukkan yang anda berjaya skrg... rasanya dah 2 tahun....

    BalasPadam

tinggalkan komen anda